Město Kopřivnice - Tisková zpráva z 3. 3. 2005 - Předseda vlády České republiky Stanislav Gross navštívil ve čtvrtek 3. března 2005 Kopřivnici. Spolu s ním do Kopřivnice zavítal také ministr průmyslu Milan Urban.Město Kopřivnice - Tiskové zprávy z roku 2021
Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
logo Instagram logo Facebook Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
Otevírací doba a kontakty
Původní měšťanská škola (1908) na Masarykově náměstí - foto Yan a Baara Čelikovských - YB studio

Tiskové zprávy RSS logo

Archiv: 2021, 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004

3. 3. 2005

Předseda vlády České republiky Stanislav Gross navštívil ve čtvrtek 3. března 2005 Kopřivnici. Spolu s ním do Kopřivnice zavítal také ministr průmyslu Milan Urban.

Premiér přistál v 10:00 hod. na heliportu v areálu firmy Terex-Tatra. Za doprovodu předsedy před-stavenstva Tatry Igora Vlčka a s komentářem Jana Valy, ředitelem prodeje vojenských vozidel, se premiér seznámil s novým typem lehkého vojenského nákladního automobilu TATRA R 210 M. (viz příloha)

Po projížďce automobilem se premiér spolu s ministrem průmyslu přesunuli na jednání do budovy Městského úřadu v Kopřivnici. Zde proběhlo nejprve jednání se zástupci firmy Terex-Tatra o případné zakázce ze strany Ministerstva obrany.

Na dalším jednání představilo vedení města Kopřivnice panu premiérovi ředitele firem Brose, Dura, Cirex a Bang&Olufsen z Průmyslového parku Vlčovice, zóny oceněné pro největší společenský přínos.

Na závěr pracovního setkání se uskutečnila krátká tisková konference.

Předpokládaná návštěva Ostravy se z důvodu koaličních jednání neuskutečnila.

Příloha:

ATS je zkratka používaná Armádou ČR pro Automobil Terénní Střední. Podle požadavků armády na terénní vozidlo střední kategorie také vznikla nová TATRA R 210 M. Tato nová tatra je vozidlo, které narozdíl od tradičních tatrovek vychází z koncepce klasického nákladního automobilu s pevnými nápravami a žebřinovým rámem. Je to vozidlo hmotnostní kategorie a užitných vlastností, které je předurčují k použití v armádě, ale současně od něj lze snadno odvodit i jeho "civilní" verzi. Je to současně vozidlo více než nahrazující legendární, vloni již padesátiletou "vétřiesku". TATRA R 210 M vznikla výraznou modernizací vozidla ROSS R 210, které měla česká armáda zařazené ve výzbroji a které se po zániku automobilní divize Roudnických strojíren a sléváren přestalo vyrábět. TATRA, a. s., pak následně odkoupila dokumentaci a veškerá práva k tomuto vozidlu.

Charakteristickým rysem projektu modernizovaného vozidla klasické koncepce TATRA R 210 M bylo, že TATRA, a. s., se jej snažila pojmout jako společný projekt českých dodavatelů automobilového průmyslu. Byly proto osloveny české a moravské firmy, které mají zkušenosti s dřívější spoluprací a s dodávkami pro automobilový průmysl, konkrétně pak s dodávkami pro výrobce nákladních vozidel. Jak je však zřejmé z technických dat vozidla, nebylo možné tento přístup uplatnit v případě kabiny a motoru. Motor ani kabina potřebných parametrů (výkon, velikost) se v České republice nevyrábějí, což reflektovala i původní verze vozidla ROSS. Navíc zkušenosti z provozu vozidel ROSS R 210 u české armády ukazovaly, že tyto osvědčené agregáty není rozumné jakkoli nahrazovat, a proto byly znovu použity modernizované výrobky společností Renault Trucks. Další agregáty a podskupiny dodávají pak kvalifikovaní výrobci z České republiky, jako například Praga Hostivař, kdysi jeden z nejvýznamnějších dodavatelů převodovek pro nákladní automobily v ČR a donedávna i výrobce speciálních vozidel. Nyní bude pro projekt TATRA R 210 M dodávat nápravy, převodovku a rozdělovací převodovku.

Modernizace původního vozidla musela zahrnout změny parametrů podle požadavků Armády ČR, jakož i změny v legislativě: modernizaci náprav, zvýšení účinnosti brzd spolu se zavedením ABS, použití motoru splňujícího emisní normu Euro 3, vyšší nosnost vozidla a schopnost převozu speciálních kontejnerů podle požadavků AČR, atd.

Protože tento model vozidla je určen pro použití v armádě, bude standardně vybaven speciálními, obrannými, nebo ochrannými prvky. Jedná se především o přípravu pro lafetaci zbraně na střeše kabiny, opancéřování podlahy kabiny pro ochranu posádky před střepinami z ručních granátů a protipěchotních min, centrální dohušťování, naviják atd. Automobil má vysokou brodivost a řadu dalších vlastností vyplývajících z požadavků na jeho využití v armádě. Vozidlo ATS TATRA R 210 M včetně ochranných a obranných prvků bude veřejnosti poprvé předvedeno v rámci výstavy obranné techniky IDET 2005 na počátku května tohoto roku.

Vláda ČR jednoznačně deklarovala svoji důvěru a podporu českému automobilnímu průmyslu a dne 5. května 2004 přijala usnesení č. 444, ve kterém bere na vědomí, že v souladu s platnou legislativou i v souladu s legislativou EU bude smlouva na dodávku středních terénních automobilů do AČR sepsána se společností TATRA, a. s.

Armáda předpokládá první dodávky vozidel ATS koncem roku 2006 a TATRA, a. s., teď očekává výzvu Ministerstva obrany ČR k jednání o dalším postupu při jejich nákupu.

Mgr. Miroslav Přívětivý
Vedoucí odboru informací a vnějších vztahů
Telefon: 556 879 436
E-mail: miroslav.privetivy(zavináč)koprivnice.cz

Banner - Ko-projekty
Banner - koronavirus
Banner - revitalizace centra města
Banner - Odkanalizování místních částí Vlčovice a Mniší
Banner - Zátopek 100
Banner - Anketa
Banner - Mobilní rozhlas Kopřivnice
Banner - Cena za společenskou odpovědnost
Poplatek za odpady (pdf 217 kB)
Ikona popelnice

Výtěžek z Vánočního tržiště radosti podpoří Mobilní hospic Ondrášek

Kopřivnice (hod) – Mobilní hospic Ondrášek, nestátní zdravotnické zařízení poskytující odbornou pomoc nevyléčitelně nemocným dětem i dospělým, kterým ...

Krasobruslařka Matušíková získala v Orlové bronz

Kopřivnice (cab) – Po třítýdenní odmlce způsobené nemocí a karanténou startovaly kopřivnické krasobruslařky o víkendu 20. a 21. listopadu hned na dvou závodech. V ...

Informace o kvalitě ovzduší
Polétavý prach - PM10 [µg/m3]17.3
Povolený denní limit pro PM10 je 50 µg/m3
Data ze stanice AIM Studénka, odchylka pro Kopřivnici ±10%
Realizované projekty
Ilustrační foto k projektu
 
Revitalizace mateřské školy Krátké
celkové výdaje projektu - 6.417.000 Kč
přiznaná dotace - 3.862.000 Kč
podíl města - 2.555.000 Kč
Logo - Czech Point
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS