Město Kopřivnice - Tisková zpráva z 20. 11. 2020 - Kopřivnice chce omezit vizuální smogMěsto Kopřivnice - Tiskové zprávy z roku 2020
Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
logo Facebook Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
Otevírací doba a kontakty
Pohled na Kopřivnici - foto Ladislav Renner

Tiskové zprávy RSS logo

Archiv: 2020, 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004

20. 11. 2020

Kopřivnice chce omezit vizuální smog

Přemíra reklamních cedulí, nekoncepčně umisťované plachty na oplocení či křiklavé barvy fasád nerespektující architekturu objektů. To vše vytváří vizuální smog, který negativně ovlivňuje nejen vzhled měst, ale také život občanů v nich. Kopřivnice se rozhodla tyto jevy alespoň částečně eliminovat a vydává manuál Estetika Kopřivnice.

Manuál má sloužit zejména jako soubor doporučení pro všechny subjekty, které plánují zásah do veřejného prostoru a rozhodují se například o barevnosti fasády nebo o formách reklamy. „Každý má právo zacházet se svým majetkem jak se mu líbí, ale jeho rozhodnutí ovlivňuje i ostatní občany města. Vizuální smog nepůsobí čistě a snižuje atraktivitu místa pro občany, turisty i obchodníky. Také z hlediska komunikace se zákazníky postrádá přemíra reklamy smysl, neboť spíše rozptyluje a odpuzuje. Z těchto důvodů by se mělo ke všem zásahům přistupovat koncepčně, smysluplně a funkčně. V manuálu jsou uvedeny příklady dobré praxe a základní pravidla, kterými je dobré se řídit. Mimo to manuál na konkrétních kopřivnických příkladech prezentuje, jak by se některá místa mohla po aplikaci těchto doporučení změnit,“ uvedl vedoucí oddělení architektury Václav Kocián s tím, že město chce jít příkladem a při zásazích do svého majetku se bude pravidly v dokumentu řídit.

Cílem manuálu není zasahovat majitelům nemovitostí do jejich záměrů, ale spíše jim nabídnout pomoc. „Materiál má subjektům usnadnit rozhodování a případně sloužit jako výchozí bod pro komunikaci s oddělením architektury. Mnoho lidí by naši radu přivítalo, a právě na tuto skupinu cílíme. Už se na nás obrátilo několik místních podnikatelů, kteří s námi konzultovali vizuální stránku svých provozoven. Jako dobré příklady bych uvedl například Sekáč, Lucky Café, restauraci U Bartoloměje, Ledvinkovu vilu, nebo objekt Slumeka. Jednáme také s majitelem Tatrovanky, který má v plánu provést úpravy hned po rekonstrukci centra města,“ řekl Václav Kocián. Právě v souvislosti se zahájením rekonstrukce centra plánuje město schůzku s majiteli dotčených provozoven, na níž budou mimo jiné informováni o existenci manuálu. „Má-li Kopřivnice skutečně kultivovat veřejný prostor, musí jít revitalizace centrální zóny ruku v ruce s eliminací vizuálního smogu na okolních objektech. Změnu možná neuvidíme hned, ale příklady z měst jako Ostrava, Brno či Znojmo nám ukazují, že to jde,“ doplnil architekt.

Vytištěná verze manuálu bude primárně určena pro majitele obchodních objektů a architektonická či designérská studia v okolí. Všichni zájemci se s ním však budou moci brzy seznámit na webových stránkách www.estetikakoprivnice.cz.

Ing. Mgr. Lucie Macháčková
tisková mluvčí
tel.: 556 879 439, 733 145 668
lucie.machackova(zavináč)koprivnice.cz

Banner - koronavirus
Banner - Ko-projekty
Banner - Odkanalizování místních částí Vlčovice a Mniší
Banner - Prodej komplexu pozemků - Dolní Roličky
Banner - Měření rychlosti radarem
Banner - Hlášení závad
Banner - mobilní rozhlas
Poplatek za odpady (pdf 217 kB)
Ikona popelnice
Informace o kvalitě ovzduší
Polétavý prach - PM10 [µg/m3]17
Povolený denní limit pro PM10 je 50 µg/m3
Data ze stanice AIM Studénka, odchylka pro Kopřivnici ±10%

Kopřivnice obhajovala Národní cenu

Kopřivnice se už potřetí uchází o Národní cenu za společenskou odpovědnost. Na konci minulého týdne přijeli hodnotitelé posoudit aktivity města v této oblasti.
  FOTO: DANA HOĎÁKOVÁKopřivnice (hod) – Město Kopřivnice se po dvou letech opět uchází o Národní cenu za společenskou odpovědnost v kategorii veřejného sektoru, veřejně prospěšné ...

Kulturu v podání TV Naživo šíří i KTK

Kopřivnice (dam) – Další náplastí na chybějící živou kulturu je minulý týden spuštěná celoplošná televize Naživo. Projekt, za kterým stojí režisér a ...

Loga - Národní cena České republiky za jakost
Realizované projekty
Ilustrační foto k projektu
 
Modernizace školního sportovního hřiště u ZŠ dr. Milady Horákové
celkové výdaje projektu - 6.798.000 Kč
přiznaná dotace - 5.700.000 Kč
podíl města - 1.098.000 Kč
Logo - Czech Point
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS