Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
DIČ: CZ00298077
Muzeum Fojtství - foto STUDIO TRINITY, s.r.o.

Výlety

Do okolí hradu Šostýna

Výchozí bod: parkoviště u koupaliště

1) Výlet na Bezručovu vyhlídku – z výchozího bodu se vedáme po trase Lašské naučné stezky až k vyhlídce a zpět  (délka trasy z parkoviště k vyhlídce cca 650 metrů).
MAPA

2) Výlet na zříceninu hradu Šostýna – z parkoviště půjdeme po žluté turistické značce až k turistickému rozcestí u rybníka pod Šostýnem a dále odbočkou k samotné zřícenině. Zpátky po stejné trase, nebo od turistického rozcestníku dále po žluté a u tabule Lašské naučné stezky „Rozcestí čarodějnic“ doprava k asfaltové cestě a po ní dolů zpět k výchozího bodu (vzdálenost parkoviště–zřícenina je přibližně 550 metrů, délka celého okruhu pak zhruba 1,4 km).

3) Výletní okruh „Okolo Šostýna I“ – z výchozího bodu se vydáme po trase Lašské naučné stezky k Bezručově vyhlídce, dále pak po hřebeni Brd k rozcestí "Pod Pískovnou". Z něj odbočíme doprava a půjdeme kolem rybníku pod Šostýnem až ke zřčícenině hradu (vzdálenost: cca 2,25 km). Ze Šostýna pak zpět, a to buď od turistického rozcestníku po žluté turistické značce k výchozímu bodu (celkem cca 2,8 km), nebo od tabule Lašské naučné stezky „Rozcestí čarodějnic“  doprava k asfaltové cestě a po ní dolů k výchozímu bodu (délka celého okruhu cca 3,1 km).

4) Výletní okruh „Okolo Šostýna  II Okruh „Okolo Šostýna I“ se dá ještě prodloužit o návštěvu vyhlídky Raškův kámen – od tabule Lašské naučné stezky „Rozcestí čarodějnic“ jděte dále po trase naučné stezky (lze i po žluté turistické značce) až k Raškově kameni (vzdálenost cca 500 metrů). Následně dále až k turistickému rozcestí na Janíkově sedlu (z Raškova kamene cca 350 metrů). Zde se vydejme doprava (při pohledu na turistický rozcestník doleva) a budeme klesat po asfaltové cestě zpět k výchozímu bodu (vzdálenost ze sedla k parkovišti je cca 1,3 km, délka celého okruhu cca 4,6 km).

5) Rozšíření pro náročné – Výstup na vrchol Červeného kamene
Výchozí bod:
Janíkovo sedlo
Z Janíkova sedla pokračujeme po trase Lašské naučné stezky až na vrchol Červeného kamene, který poksytuje nevšední pohled na Kopřivnici a za příznivého počasí i vzdálenější okolí. Z vrcholu pak zpět až k „okružní cestě“ u sjezdovky, zde opustítme trasu naučné stezky, která pokračuje doleva a půjdeme opačným směrem (vpravo) zpět k Janíkovu sedlu (délka cca 3,7 km).

6)  Velký okruh Červený kámen
– po trase Lašské naučné stezky od vlakového nádraží v Kopřivnici po vlakové nádraží ve Štramberku (délka trasy je přibližně  11 km přes vrchol Červeného kamene, lze si trasu zkrátit a z Janíkova sedla nejít po trase naučné stezky, ale více vpravo po lesní cestě (tzv. okružní), ta vás zavede po 700 metrech ke sjezdovce a zde se napojíte opět na trasu Lašské naučné stezky. Po ní dojdete až na štramberské nádraží (délka trasy bez vrcholu Červeného kamene je cca 8 km). Z něj se můžete na výchozí místo vrátit procházkou městem (např. po cyklostezce kolem Kopřivničky, kde se potkáte opět s trasou naučné stezky, která vás kolem muzea Fojtství a kostela sv. Bartoloměje dovede až k nádraží v Kopřivnici (cca 2 km), nebo můžete využít vlaku.

Tuto stránku webu města spravuje přímo Informační centrum města Kopřivnice.

Banner - Kopřivnice - město automobilů

Kopřivnické noviny

Plavci Zajíček a Schwarzová se pyšní medailemi

Nikola Chovanečková (SK Kopřivnice) čeká před první disciplínou 200 VZ na startovním bloku č. 4 na povel startéra na MČR 12letého žactva.
  FOTO: KRISTINA ČABLOVÁ
  Kopřivnice (cab) - Plavci SK Kopřivnice v prosinci završili půlroční přípravu. O víkendu 2. a 3. prosince měli na programu Zimní pohár Moravy 10letí v Karviné a ...

Kopřivnický kulturista Jiří Rohan byl opět oceněn

Kopřivnický kulturista Jiří Rohan byl na mezinárodním závodě oceněn za celoživotní přínos české kulturistice a fitness.
  FOTO: ARCHIV JIŘÍ ROHAN
  Kopřivnice (cab) – Rok 2017 byl pro Jiřího Rohana, reprezentanta České republiky na mistrovství světa a Evropy v kulturistice, rozhodčího, trenéra a funkcionáře ...