ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Město Kopřivnice - Kopřivnické noviny ze dne 02.12.2021 - Zeď mezi kolejištěm a muzeem má jít k zemi
Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
logo Instagram logo Facebook Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
Otevírací doba a kontakty
Letní koupaliště v Kopřivnici - foto STUDIO TRINITY, s.r.o.

Kopřivnické noviny

Kopřivnické noviny číslo 43/2021 ze dne 02.12.2021

Zeď mezi kolejištěm a muzeem má jít k zemi

(Počet zobrazení: 461)
I tato část někdejší tovární zdi by měla v příštím roce zmizet v rámci snahy města o zkultivování veřejného prostoru v okolí Muzea nákladních automobilů Tatra.
FOTO: DAVID MACHÁČEK
I tato část někdejší tovární zdi by měla v příštím roce zmizet v rámci snahy města o zkultivování veřejného prostoru v okolí Muzea nákladních automobilů Tatra.
FOTO: DAVID MACHÁČEK

Kopřivnice (dam) – Už v příštím roce by mohla zmizet betonová zeď, která částečně cloní pohled na nové muzeum nákladních automobilů, depozitář Slovenské strely a nově vzniklá veřejná prostranství v jejich okolí. „Máme k dispozici předběžný souhlas Českých drah i Správy železnic s odstraněním zdi. Aktuálně probíhá projektování, které by mělo být hotovo v březnu příštího roku,“ řekl Jiří Štěpán, vedoucí odboru rozvoje města kopřivnické radnice. Podle jeho slov návrh rozpočtu počítá i s částkou na realizaci tohoto záměru, a v příštím roce by tak zeď mohla zmizet.

Konkrétně se jedná zhruba o dvě stě metrů dlouhou část zdi, od garáží stojících u vjezdu do areálu muzea po zastřešenou nakládací rampu v úrovni kopřivnického vlakového nádraží. Cílem záměru, o kterém se začalo mluvit už v době výstavby muzea, je otevřít a estetizovat nově vzniklý veřejný prostor.

„V místě zdi bude muset vzniknout pravděpodobně živý plot, který bude bránit přebíhání návštěvníků do prostor muzea přes kolejiště přímo z nádraží,“ doplnil Jiří Štěpán. Konkrétní technické řešení demolice zdi je stále v řešení. Město hledá například možnost, jak suť vzniklou při demolici zrecyklovat a znovu využít. „Poplatky za skládkování suti jsou největší nákladovou položkou celého záměru. Pokud by se podařilo suť podrtit a využít například při zásypech v centru města, hodně bychom ušetřili,“ uvádí Jiří Štěpán. Podle jeho slov navíc radnice se Správou železnic a Českých drah musí projednat i konkrétní způsob demolice zdi, která pravděpodobně nějakým způsobem ovlivní i provoz na trati mezi Kopřivnicí a Štramberkem.


RSS ikona
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS    Cookies    Upravit mé předvolby cookies    Ochrana oznamovatelů