Přejít na hlavní navigaci Přejít na vedlejší navigaci Přejít na obsah
Hlavička stránky
Město Kopřivnice
Štefánikova 1163/12
742 21 Kopřivnice
Telefon: (+420) 556 879 411
E-mail: posta@koprivnice.cz
ID datové schránky: 42bb7zg
IČ: 00298077
DIČ: CZ00298077
Expozice Dany a Emila Zátopkových v Technickému muzeu Tatra - foto STUDIO TRINITY, s.r.o.

Kopřivnické noviny

Kopřivnické noviny číslo 36/2017 ze dne 12.10.2017

Na konci září převzala místní jednotka cisternu a přepravní vůz

(Počet zobrazení: 77)
Členové místní jednotky hasičů testují nový zásahový vůz, který v jejich výbavě nahradí víc jak 30 let starou automobilovou stříkačku.
FOTO: DANA HOĎÁKOVÁ
Členové místní jednotky hasičů testují nový zásahový vůz, který v jejich výbavě nahradí víc jak 30 let starou automobilovou stříkačku.
FOTO: DANA HOĎÁKOVÁ

Kopřivnice (hod) – Kopřivničtí dobrovolní hasiči mají od 26. září dva nové automobily - velkokapacitní cisternovou automobilovou stříkačku (dále jen „CAS“) a dopravní automobil pro přepravu osob. Vozidla byla pořízena z dotace Integrovaného regionálního operačního programu na pořízení techniky, která má zvýšit připravenost složek integrovaného záchranného systému na mimořádné situace, jako jsou sucho, nadměrné srážky či velký mráz. Celkové náklady na pořízení vozidel přesáhly 10 milionů, přičemž město zaplatilo 10 % a 90 % pokryla dotace z IROP.

„O projektu na pořízení speciální hasičské techniky jsme se dozvěděli na konci roku 2015 a převzetím vozidel od zástupců společnosti THT Polička byl projekt dokončen. Při přebírání vozidel u nás ve zbrojnici jsme byli pracovníky dodavatelské firmy proškoleni. Po nezbytném zaškolení všech členů jednotky a provedené garanční prohlídce výrobcem by cisterna mohla být uvedena na výjezd začátkem listopadu,“ uvedl k převzetí vozidel Tomáš Melčák, velitel Jednotky sboru dobrovolných hasičů Kopřivnice.

Nová velkokapacitní cisterna CAS 30 T815-7 nahradí doposud sloužící 32 let starou CAS 32 Tatra 815, kterou město získalo darem od HZS Moravskoslezského kraje. Nový vůz je poháněn vzduchem chlazeným vidlicovým osmiválcem o výkonu 325 kW. Čtyřmístná kabina s vnějšími panely z hliníku je mimo jiné vybavena nezávislým naftovým topením, displejem couvací kamery a dvěma radiostanicemi, analogovou i digitální. V opěradle sedadla velitele je integrován držák dýchacího přístroje, zbylé tři - včetně náhradních tlakových lahví jsou uloženy v nástavbě vozu. Na předním nárazníku je uchycen elektrický lanový naviják a vedle něj je nárazníkový monitor, což je laicky řečeno proudnice s průtokem 800 litrů za minutu a s dostřikem 30 metrů, která je ovládána dálkově z kabiny vozu.

„Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm. Samozřejmostí je zvýšená ochrana podvozku proti sálavému teplu. Požární nástavba pojme 9 000 litrů vody a 540 litrů pěnidla, aktuální stav hasiva signalizují LED stavoznaky na obou bocích nástavby. „Čerpadlo má maximální výkon až 3000 litrů vody za minutu. Vozidlo je vybaveno standardním příslušenstvím pro vedení požárního zásahu. S dálkově ovládaným nárazníkovým monitorem lze hasit za jízdy například pole po sklizni obilí. Na střeše je nastavitelná lafeta, z boku nástavby je umístěn vysokotlaký proud a čtyři další vývody. Auto tak může najednou hasit šesti proudy,“ přiblížil možnosti nové cisterny Tomáš Melčák s tím, že vozidlo není prvovýjezdové, ale je určeno na hašení větších požárů nebo na dovoz vody například v období sucha. „Skladba a rozmístění výbavy byla řešena tak, aby Tatra dokázala v případě nutnosti plnohodnotně nahradit prvovýjezdové Terrno v případě jeho nepřítomnosti,“ podotkl Tomáš Melčák.

Druhé vozidlo Volkswagen Transporter je určeno zejména pro dopravu hasičů na místo zásahu, střídání hasičů u dlouhodobých zásahů, ale také pro případnou evakuaci obyvatelstva. „Vozidlo pojme devět osob, je vybaveno digitální radiostanicí a nezávislým topením. Ve výbavě nechybí dvojice LED světlometů s magnetickým uchycením, lékárnička, hasicí přístroje a svítilny v dobíjecích úchytech. V přední části vozu je za nárazníkem namontován elektrický lanový naviják,“ dodal Tomáš Melčák s tím, že součástí dodávky dopravního automobilu byl i přívěsný vozík s plachtou pro přepravu zavazadel.




Tiskové zprávy

RSS ikona
Prohlášení o přístupnosti    Mapa stránek    RSS